Design and construction of a device for facilitating the learning of Braille literacy system
Contenido principal del artículo
This paper describes the design and implementation of a mechatronic device to facilitate learning of Braille literacy system, aimed primarily at children between 4 and 8 years, taking into account physical and functional aspects that guarantee comfort, motivation, permanence and accessibility Braille language. The device communicates wirelessly with a computer and it is integrated with software that serves as a tutor, telling the user that the character is being studied by an audible signal, evaluating what he writes emitting a sound of right or wrong and showing on the monitor for support staff / teacher supervises learning. The functionality of the equipment was validated visually impaired children
- German D. Herrera-Laverde, Jhon J. Gil, Katherin Duarte Barón, Evaluación de secciones compuestas por perfiles de lámina delgada y concreto simple ante cargas de flexión , Ingeniería y Competitividad: Vol. 25 Núm. 2 (2023): Ingeniería y Competitividad
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
Los autores ceden los derechos patrimoniales a la revista y a la Universidad del Valle sobre los manuscritos aceptados, pero podrán hacer los reusos que consideren pertinentes por motivos profesionales, educativos, académicos o científicos, de acuerdo con los términos de la licencia que otorga la revista a todos sus artículos.
Los artículos serán publicados bajo la licencia Creative Commons 4.0 BY-NC-SA (de atribución, no comercial, sin obras derivadas).